2016-02-26

Ashes kraina mgieł - Aradel Summerguard

ARADEL SUMMERGUARD

Aradel z Doliny Bezkresnych Mgieł to Odrodzony, który swoją potęgę czerpie z mocy przyrody. Liczni przyzwańcy w postaci opiekuńczych duchów mgły, czy zwierząt stawiają się na każde wezwanie, aby wspomóc ją w walce, a potęga, którą czerpie z mgieł pozwala jej nie tylko wzmacniać swoich sprzymierzeńców, ale także mylić i utrudniać życie przeciwnikom.

Talia Strażniczki Mgieł w największym stopniu opiera się na przewadze liczebnej nad przeciwnikiem. Liczne zastępy przyzwańców, które Aradel jest w stanie wystawić na polu bitwy mają za zadanie przytłoczyć wroga swoją masą i nie dać mu chwili na nabranie oddechu. Temu też służą jej zaklęcia, których zadaniem jest kontrola poczynań przeciwnika i torpedowanie jego planów do czasu, aż liczba jej jednostek nie urośnie na tyle, żeby wykończyć przeciwnika decydującym atakiem.

Przykładowe karty

Zaklęcie przeobrażenia, które – tak długo jak leży pod jednostką – pozbawia ją niemal wszystkich zdolności, co wielu przypadkach bardzo ogranicza użyteczność takiej jednostki. Bardzo przydatna karta, która pozwala praktycznie wyeliminować z gry najpotężniejszych wrogich stronników oraz przyzwańców, a wam dać więcej czasu na rozbudowę swojego pola bitwy.

Kolejne, niezwykle pożyteczne zaklęcie idące w stronę praktycznego wyeliminowania na jakiś czas jednostki przeciwnika. Pozwala położyć na danej karcie dwa żetony wyczerpania, co w połączeniu z faktem, że co turę (standardowo) usunąć można tylko jeden – powoduje, że dzięki tej karcie otrzymujemy sporo czasu, żeby wyeliminować unieruchomioną przez nie jednostkę.

Najmocniejszy przyzwaniec Aradel, którego zdolność wpatrywania daje wam kolejne do kolekcji możliwości blokowania poczynań wroga. Kiedy jaguar jest w grze, za każdym razem kiedy przeciwnik wystawia jednostkę na pole bitwy, możecie niewielkim kosztem położyć na niej żeton wyczerpania a tym samym wyłączyć jej możliwość ataku czy obrony w tej turze. Nie muszę chyba mówić, co stanie się kiedy połączy się działanie tej karty i poprzedniej?

Z pozoru słodki i stosunkowo niegroźny przyzwaniec, który jednak stanowi trzon armii Aradel. Może ona wystawiać ich często i bardzo wielu, wręcz zalać nimi pole bitwy, a wiadomo że nawet najsłabsza jednostka – w dużej liczbie potrafi być śmiertelnie groźna dla przeciwnika. Tym bardziej jeśli weźmiemy pod uwagę ostatnią z kart, którą chciałbym wam przedstawić...

Zaklęcie pozwalające na jedną rundę podnieść statystyki ataku i życia jednostki aż o 4 punkty. Pomyślcie teraz, co stanie się jeśli trzy takie karty wyłożycie na początkowo słabiutkich duszkach mgły? Stworzycie spory oddział jednych z najbardziej śmiercionośnych jednostek w grze i przeciwnik niewiele będzie mógł z tym zrobić, z racji tego, że na Potężny Wzrost nie działają zaklęcia przeciwnika, więc nie będzie w stanie w żaden sposób się tej karty pozbyć.  

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.