2016-02-17

Ashes - opis frakcji część pierwsza

Choć Ashes oferuje niemal nieograniczoną liczbę kombinacji poszczególnych Odrodzonych, zaklęć oraz kości podczas budowy swojej własnej, unikalnej talii, to twórcy postanowili ułatwić nowym graczom zapoznanie się ze światem gry, poprzez udostępnienie sugerowanych decków. Każdy z nich posiada dokładny spis tworzących ją kart oraz kości, a także sugestię Pierwszej Piątki, jakiej należałoby użyć.

Wszystkie zbudowane są tak, aby – z jednej strony – oddawać różnorodność poszczególnych Odrodzonych oraz wielorakość dostępnych w grze strategii i taktyk, a z drugiej – być możliwie maksymalnie zbalansowaną wobec pozostałych. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

 

JESSA NA NI – KRÓLOWA KRWAWEJ KNIEI

Jessa Na Ni to potężna i przerażająca kapłanka voodoo, która wywołuje w swoich wrogach paraliżujący strach. Prastara, szamańska magia krwi, którą włada pozawala jej manipulować życiem i śmiercią oraz dotkliwie karać tych nieszczęśników, którzy zdecydowali się podnieść na nią rękę.

 

Talia Jessy jest chyba talią z największą liczbą powiązań i kombosów pomiędzy kartami. Tutaj efekty każdej kolejnej karty łączą się i uzupełniają w bardzo nieprzyjemny dla przeciwnika sposób. Główną ideą decku Jessy jest karanie oponenta za wszystko, co w grze zrobi bądź czego nie zrobi, dzięki umiejętnemu manipulowaniu wartością życia naszych jednostek. Wybierając Królową Krwawej Kniei będziecie więc mieli możliwość zadawania obrażeń w odpowiedzi na obrażenia, przekierowywania ataków, odrzucania kart przeciwnika, manipulowania znacznikami ran leżącymi na stole itd. Jeśli więc lubicie jak najbardziej uciążliwy i dotkliwy dla przeciwnika styl gry – jest to zdecydowanie talia dla was!

Przykładowe karty

Jessa dysponuje Wrzaskiem Odchodzących - jedną z najpotężniejszych zdolności spośród wszystkich Odrodzonych, która pozwala jej zadawać obrażenia Odrodzonemu przeciwnika w momencie, kiedy jego jednostka opuszcza grę. I robi to praktycznie za darmo, bo jedynym kosztem jest wykorzystanie swojej głównej akcji. Biorąc pod uwagę fakt, że w jej talii znajduje się sporo kart pozwalających uruchamiać tę zdolność, staje się ona często „gwoździem do trumny” oponenta i jednym z głównych filarów zwycięstwa Jessy.

Jedna z najmocniejszych kart w talii. To dewastujące zaklęcie pozwala usunąć z gry jedną z jednostek przeciwnika i robi to w sposób bardziej (w przypadku Przyzwańca) bądź mniej trwały (inne jednostki). Tak czy inaczej – jednym zagraniem możemy popsuć przeciwnikowi wszystkie jego plany na daną turę bądź rundę. A w połączeniu ze zdolnością z karty Jessy Na Ni – działa wyjątkowo skutecznie.

Kolejne niezwykle uciążliwe dla przeciwnika zaklęcie pozwalające usuwać mu z kart jednostek zaklęcia przeobrażenia i jednocześnie pozbawiać ich wartościowych bonusów do podstawowych statystyk. Problemem mogłaby być tutaj konieczność zadania 2 obrażeń swojej własnej jednostce, gdyby nie karty takie jak kolejna w naszym zestawieniu...

Karta to pozwala zadać 2 obrażenia dowolnej jednostce, a następnie usunąć dwa znaczniki ran z naszej własnej jednostki bądź 1 znacznik z odrodzonego. Czyni to z niej jedno z najważniejszych i kluczowych zaklęć w całym zestawie, które pozwala kierującemu Jessą nieskrępowanie manipulować sytuacją na stole poprzez leczenie własnych kart i usuwanie wrogich.

Jessa Na Ni posiada jeden rodzaj Przyzwańców, ale – w połączeniu z charakterystyką całej talii – stanowiącego jedną z najgroźniejszych broni w Ashes. Marionetka Krwi – mimo iż nie posiada imponujących statystyk, dysponuje zdolnością pozwalającą zadać obrażenie swojemu Odrodzonemu na koniec każdej rundy. Nie byłoby w tym nic fajnego, gdyby nie fakt, że jest to jedyny Przyzwaniec jakiego możemy zagrać na pole bitwy przeciwnika, gdzie nie dość, że będzie go ranił, to jeszcze zajmie mu jedno z dostępnych miejsc dla swoich własnych jednostek. Bardzo złośliwa rzecz!

komentarze użytkowników: 0 komentarzy

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.